11 Aralık 2014 Perşembe

Derya-Dil: Mehdiye Mihemedxanî

Dengeka mîna aveka zelal, sewteka ku di dilê meriv de, mîna kevirên spiyên di bin aveka zelal de li ber çavên meriv birq didin, deng dide, di dilê meriv de, mîna pêlên deryayên nermika li beravan didin, nermika deng dide..

Mehdiyê Mihemedxanî
Deryay-î Dil

"Dilê'm derya ye, sahîl li kû ne?
Dilê'm, çem e, menzîl li kû ne?"


 

دلم دریا ست ساحل ها کجاید
دلم ره جو ست منزل ها کجایید
رسوم دلبری اموختم من
شمارا جویم ای دلها کجایید
لب دریا صفای روح وجان است 
دل دریا جهان بیکران است 
خورد موجی سر موج دگر را
ولی دریا روان است وروان است 
مرا بر روی دریا منزلی هست
مرا از کشت دنیا حاصلی هست 
به دریا میزنم دل تا بداند 
که اندر ساحلش دریا دلی هست
همه مانند ما شیدا نیاییند 
بهار وتیر مر یکجا نیایند 
اگر دریادلی را برد دریا 
دگر مردم لب دریا نیایند
دلم دریاست ساحل ها کجایید
دلم ره جوست منزلها کجایید


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder